GEEDA DNISH

17 November 2015

MINERAL COFFEE BAKAR LEMAK TUBUH


Kehebatan mineral coffee bukan sahaja pada rasa dan aromanya tetapi khasiat yang terkandung di dalamnya.Jika anda seorang pencinta kopi,anda pasti tahu betapa hebatnya kuasa kopi pada diri anda.

Ada kajian sebenarnya yang dibuat menyatakan bahawa kopi sebenarnya ada kemampuan untuk melepaskan lemak daripada jaringan adiposa sehingga lemak akan lebih terbakar.

Ini memang berita baik la bagi sesiapa yang nak kurangka berat badan.Tapi AWAS ya!!! Keberkesanan kopi ni sebenarnya bergantung pada cara kita menikmati kopi itu sendiri.

1) Kurangkan gula
Memang sesuai sangatlah mineral coffee tidak dicampur gula.Tetapi dicampurkan dengan kebaikan garam buluh.Kalau minum kopi yang dicampur dengan gula sebenarnya kita meningkatkan lagi jumlah kalori dalam tubuh yang akan menyebabkan timbunan lemak semakin bertambah.

2) Jangan berlebihan
Apa-apa pun kena amalkan secara sederhana.Cukupla 1 atau 2 gelas sehari untuk menikmati mineral coffee.

3) Nikmati setelah makan malam
Salah satu manfaat kopi sebenarnya adalah mampu membantu menyekat nafsu makan.So,bila dah minum kopi lepas makan malam,kurang la sikit rasa lapar kan.

4) Ambil 1 jam sebelum olahraga
Inilah istimewanya jika Minum kopi sebelum olahraga dapat membantu tambah tenaga dan konsentrasi supaya lebih fokus masa bersenam.Ia juga dapat membantu melindungi sendi yang rosak disamping mengurangkan rasa sakit setelah bersenam sebab kafein yang ada dalam kopi mempunyai zat yang bermanfaat untuk mengurangi rasa sakit.

5) Imbangi dengan air kosong
Setiap kali selepas minum secawan kopi,minumlah segelas air kosong untuk menyeimbagi kopi yang telah kita minum.

Nak cuba???
Nak jual???
Nak berniaga???

Just contact saje Geeda akan explain lebih detail ye...



Hubungi: 017-8858097 | Email: geedadnish@yahoo.com | FB: Geeda Dnish

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GEEDA DNISH Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign